Mad på skolen

Bavnes Diner står klar med sund, økologisk og hjemmelavet mad i skolens pauser.

På Bavnehøj Skole mener vi, at mætte børn, der spiser sundt, er gladere og mere motiveret for at modtage læring. Derfor tilbyder skolens kantine hver dag i tidsrummet kl. 11.30-12.15 et sundt, varieret og hjemmelavet frokostmåltid med et særligt fokus på friske, sæsonbetonede og økologiske råvarer.

Vores kantinepjece

Der er åbent for løssalg af sunde mellemmåltider i tidsrummet kl. 9.30-10.00. Her sælges f.eks. hjemmebagte boller, pizzasnegle, pesto-twister, hjemmelavet smoothies, Ice Tea og lignende.

Det er også muligt at bestille skolemælk. Mælken bliver hver dag pakket i en mælketaske, der opbevares på køl, indtil den hentes af klassens dukse.

Hvis dit barn vil slippe for at stå i betalingskøen, kan du med fordel oprette et abonnement på frokostordningen og snacks.
    Skal dit barn på en dagsudflugt med klassen og har frokost-abonnement, laver vi en madpakke, som kan hentes i kantinen inden afgang.

Bestil mad og mælk på portalen cpos.dk

Menuen til næstkommende uge bliver lagt ud på Aula hver fredag.

Priser:
    Månedsabonnement
    Frokost: 22 kr.
    Frokost inkl. snack: 27 kr.

Dagsbestilling
    Frokost: 24 kr.

Køb i kantinen uden bestilling
    Frokost: 25 kr.
    Salatbar: 25 kr. / 30 kr.

Vi gør opmærksom på, at der ikke ydes refusion for betaling af skolemad ved studieture, brobygning, ferier uden for skoleferier eller lignende.

Ved spørgsmål angående allergener, abonnementsordningen, maden eller lignende er du velkommen til at kigge ind i køkkenet i tidsrummet 7-13 eller skrive til:

Jane Pedersen, kantineleder
    mail: jspe@aarhus.dk eller via Aula.

Økologi

Vi har sølvmærket i økologi - svarende til 60-90%.

Der er ikke kun fokus på økologi, men også på madspild og kvaliteten af måltiderne.

Refood

Bavnehøj Skole er en del af Daka Refood og er Refood certificeret.
    Det betyder, at vi har et stort fokus på nedbringelsen af vores madspild, og hvad der sker med det madaffald, som vi har.
    Med Daka Refood bliver vores madaffald til biogas og gødning på markerne.

Fra Refoodlabel.dk
    Gennem forebyggelse, sortering og genanvendelse kan vi tænke forbrug og forretning på en ny og bæredygtig måde. Vi tror på intelligent og professionel genanvendelse, hvor ressourceeffektivitet og miljø er kernen, og hvor mulighederne for upcycling i affaldshierarkiet altid er i fokus.

• Mindre udledning af drivhusgasserne, metan, CO2og lattergas
    • Planter optager afgasset gylle bedre, hvilket giver et bedre afkast på markerne, når landmanden får gyllen retur
    • Madaffald bliver både til energi og gødning
    • Grundvandet beskyttes – den optimerede udnyttelse af kvælstoffet reducerer udvaskning og dermed forurening af drikkevandet

Smiley-ordning

Bavnes Diner har ingen anmærkninger i Fødevarestyrelsens kontrolrapporter.
    Det betyder en meget glad smiley i hverdagen 🙂

Sidst opdateret: 8. december 2023