Gå til hovedindhold

7.-9. klasse

I udskolingen er undervisningen organiseret i funktionsopdelte værksteder f.eks. sprogværksted, kulturværksted og matematikværksted.

Børn spiller fodbold på plæne ved Bavnehøj Skole

Indhold

    Det vil sige, at eleverne ikke har deres eget klasselokale - i stedet arbejdes der i værksteder. Værkstederne er indrettet med genstande og inspiration til aktiviteter, som har til formål at inspirere dit barn til at være aktiv i egen læring. Værkstedspræget undervisning skal give dit barn lyst til at eksperimentere med faget i et naturvidenskabeligt perspektiv, hvor hypoteser/problemformuleringer udarbejdes ud fra den nysgerrighed, der vækkes og pirres af faggruppens genstande. Formålet er at gøre undervisningen virkelighedsnær og relevant for eleverne.
    Eleverne har hver et aflåst lockerskab, hvor de kan opbevare bøger og personlige ejendele i løbet af skoledagen.

    Her kan du læse mere om udskolingens fagmiljøer samt om, hvordan udskolingens pædagogik, indretning og arkitektur skaber gode rammer for involverende og engagerende læringsmiljøer 

    MOT

    MOT er:

    • Mod til at leve
    • Mod til at vise omsorg
    • Mod til at sige nej

    Din rolle som forælder til et barn i udskolingen

    I 7.-9. klasse består din rolle som forælder blandt andet i at understrege over for dit barn, at skolegangen ikke kører af sig selv.

    Det kan være udfordrende i en tid, hvor dit barn måske er skoletræt eller mest optaget af de ting, der foregår uden for skolen med venner, kærester og fritidsinteresser. Det lyder banalt, men husk fortsat at tale med dit barn om skolen.

    Teenagere har også brug for den daglige samtale om stort og småt i forhold til skolen. En forælder, der viser interesse og lever sig ind i barnets situation, er en solid støtte i disse år. 

    Sidst opdateret: 6. juni 2024