Om skolen

Bavnehøj Skole er en folkeskole med tre spor på vej mod 4 spor nedefra. Der er nu ca. 680 elever fordelt på 29 klasser, og 90 medarbejdere fordelt på lærere, pædagoger og teknisk/administrativt personale samt ledelse. Vores elevtalsprognose er stigende, og vi forventer, at vi har 786 elever i 2024.

Om skolen

Skolen blev indviet i 1953 og hed dengang Hasselager Skole. I 2013 fusionerede Hasselager Skole med Kolt Skole, og resultatet blev Bavnehøj Skole.

Bavnehøj Skole er siden udbygget flere gange. Det skete blandt andet i 2014, hvor indskolingen blev renoveret, og der blev bygget 3 nye klasselokaler, et nyt musiklokale samt et bevægelsesrum. I 2017 kunne udskolingen rykke ind i nye funktionsopdelte undervisningslokaler. I efteråret 2019 blev lokaler renoveret og nye bygget, så Håndværk og Design samt Klubben kunne flytte ind i foråret 2020.

Vores undervisning er opdelt i tre trin:

• Indskolingen for 0.-3. årgang
    • Mellemtrinnet til 4.-6. årgang
    • Udskolingen til 7.-9. årgang

Inden for disse tre trin samarbejder vi tæt på årgangen om holddannelse i undervisningen, så alle elever kan samarbejde med en anden elev, der kan det det samme som dem selv. Det giver nærhed og kendskab til hinanden - og passende udfordringer til den enkelte elev.

Vi tror på, at for at eleverne trives bedst muligt og dermed kan lære mest muligt, er det meget vigtigt, at samarbejdet mellem skole og hjem fungerer godt, og det prioriterer vi meget højt.

Vores værdier

Bavnehøj Skole er vores værdier mod, glæde, fællesskab og respekt i hverdagen. Det er vores værdier, og det gennemsyrer vores arbejde, vores undervisning, SFO'en og ikke mindst måden, vi møder vores elever på.

• Vi tror på, at vi skal være modige og vælge netop den tilgang til dit barn, der matcher dit barn.
    • Vi er modige og stiller krav, har høje forventninger til os selv og omverdenen.
    • Vi tror på, at glæde er væsentligt. Glæde ved undervisning, glæde ved at lære og blive livsduelige. Glæde ved at mødes både i skolen og på tværs af skole og lokalsamfund for i fællesskab at skabe nyt.
    • Vi tror på fællesskab i hverdagen.
    • Vi handler i respekt for hinanden, vi forventer respekt, og vi er respektfulde. Det gælder børn og voksne.

Vores værdier er hjørnepæle, og de sætter rammen, for den bane, vi spiller på.

For Bavnehøj Skole har vi udarbejdet og besluttet principperne sammen med vores skolebestyrelse.

Sidst opdateret: 3. januar 2024